1). Numarul la care a fost limitat un
anumit model ca si productie. Orice editie limitata vine cu un avantaj al
aprecierii lui in timp fiind rar. Cererea pt. el depaseste oferta si pretul
automat creste in timp. Se fabrica pana in cateva zeci de unitati ceasurile de
milioane de euro iar cele de zeci de milioane de euro in maxim 2 exemplare sau
chiar unicat. Cele de sute de mii de euro se pot duce cu o productie de pana in
100 de unitati iar cele de zeci de mii de euro de maxim 1000 de unitati.
2). Mecanismul si materialele folosite.
Cu cat ceasul are mai multe complicatii ( gen cronometru rattrapante cu dublu indicator, fazele lunii,
tourbillon, gyrotourbillon etc. ), cu atat ceasul este mai scump. Sunt ceasuri cu
mecanisme atat de complicate incat dureaza peste 10000 de ore pt. a fi produs
un singur exemplar. Materialele de asemenea conteaza. Nu numai diamantele si
aurul roz este varful materialelor ci mai nou cadrane si carcase din pietre de
meteorit sau fosile de zeci de mii de ani.
3). Brand-ul / marca. Sunt peste 1000 de
marci de ceasuri in lume dar numai cateva pot ajunge sa vanda ceasuri de sute
de mii, milioane sau zeci de milioane de euro si acelea 98% sunt marci
Elvetiene cu traditie de peste 100 de ani. Cele mai frecvente marci cu oferte
de milioane de euro sunt de la Patek Philippe, Vacheron Constantin, A. Lange
& Sohne, Breguet, Louis Moinet, Rolex si inca cateva. Restul raman in zona
miilor si zecilor de mii de euro cel mult 100 de mii de euro.
4). Anii aniversari ai marcii. Cand o
marca implineste un anumit numar de ani, de ex. 150, 200 de ani de traditie in
fabricarea ceasurilor, sau omagiaza vreo personalitate, brand-ul respectiv produce
o colectie aniversara pt. acea zi, evident una limitata si ea la cateva
exemplare. Batalia este mare pt. ele si cine apuca sa le cumpere, peste ani le
poate scoate la licitatie si toate ajung la sume astronomice, cererea depasind
oferta din nou.
5). Ceasuri care au apartinut unor mari
personalitati ! Sunt unele ceasuri vechi, rare care au apartinut unor
personalitati. Acelea se vand si ele tot in cadrul marilor case de licitatii si
ajung si ele la sume uriase de bani. Cam acestea sunt principalele aspecte pt.
care un ceas este scump sau foarte scump.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu